Η μάστιγα των selfies και ο αντίκτυπος στην αυτοεκτίμηση

Οι γυναίκες που αφιερώνουν πολύ χρόνο κοιτάζοντας φωτογραφίες στο Facebook και άλλα κοινωνικά δίκτυα μπορεί να δεχτούν σοβαρό πλήγμα στην... αυτοπεποίθησή τους αλλά και την εικόνα που έχουν για το σώμα τους, προειδοποιούν ερευνητές από τη Βρετανία και τις ΗΠΑ. Όσο περισσότερο εκτίθενται οι γυναίκες στις λεγόμενες selfies μέσω των κοινωνικών δικτύων τόσο περισσότερο συγκρίνουν - αρνητικά - τον εαυτό τους με άλλες γυναίκες. Μάλιστα, οι φωτογραφίες φίλων και γνωστών ασκούν πολύ μεγαλύτερη επιρροή από τις φωτογραφίες διασήμων. Πρόκειται για την πρώτη μελέτη που αποδεικνύει την άμεση σχέση μεταξύ της χαμηλής αυτοεκτίμησης και του χρόνου που αφιερώνουν οι γυναίκες στα κοινωνικά δίκτυα. Είναι γνωστό πως τα ΜΜΕ επηρεάζουν σημαντικά την εικόνα που διαμορφώνουμε για την εμφάνιση και το σώμα μας, όμως λίγα είναι τα επιστημονικά δεδομένα που εστιάζουν στην άμεση επίδραση των κοινωνικών δικτύων στην αυτοεικόνα. Οι νεαρές γυναίκες αποτελούν την ομάδα χρηστών που αφιερώνει τον περισσότερο χρόνο και δημοσιεύει τις περισσότερες προσωπικές φωτογραφίες στο διαδίκτυο. Για να μελετήσουν με ακρίβεια τον αντίκτυπο στην εικόνα σώματος, ερευνητές από το Πανεπιστήμιο Στραθκλάιντ της Σκωτίας, το Πανεπιστήμιο της Αϊόβα και το Πανεπιστήμιο του Οχάιο πήραν προσωπικές συνεντεύξεις από 881 νεαρές φοιτήτριες κολλεγίου στις ΗΠΑ. Οι κοπέλες απάντησαν ερωτήσεις σχετικά με το πόσο χρόνο αφιερώνουν στο Facebook, ποιες είναι οι διατροφικές τους συνήθειες, αν γυμνάζονται και τι γνώμη έχουν για το σώμα τους. Αν και τα αποτελέσματα δεν υπέδειξαν κάποια σχέση των παραπάνω με τις διατροφικές διαταραχές, αποδείχθηκε ότι ο χρόνος που αφιερώνουν οι κοπέλες στα κοινωνικά δίκτυα οδηγεί σε αρνητικές συγκρίσεις που αφορούν στην εμφάνιση. Συγκεκριμένα, όσο περισσότερο χρόνο αφιέρωναν οι κοπέλες στο Facebook τόσο περισσότερο συνέκριναν το σώμα τους με τις φίλες τους και τόσο πιο έντονα ήταν τα αρνητικά συναισθήματα για το σώμα τους.

Via


Anna Aslan
Share on Google Plus

About senariografos

    ( ΣΧΟΛΙΑ ) Comment
    Facebook Comment

0 σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου